tirsdag den 13. maj 2014

Garace relanceres under det internationale brandnavn Seth & Riley's Garage

I Danmark skal relanceringen skærpe mærkets position som det eneste Flavoured Alcohol Beverage-produkt målrettet de unge mænd - og mændene skal nås gennem humor. Relanceringen sker med en storstilet kampagne på blandt andet tv, print, sociale medier, og til sommer skal Seth & Riley's Garage aktiveres på festivaler i hele Danmark. Ifølge forbrugertests fra Millward Brown opfatter forbrugerne allerede Garage som et brand, der skiller sig mere ud end andre produkter i samme kategori. Ligesom brandet opfattes som innovativt og appellerer mere til forbrugerne end alle andre ready-to-drink produkter. "Den nye kampagne er utraditionel og humoristisk, og den skal sikre yderligere differentiering fra andre FAB-produkter," fortæller brandansvarlig Anne Sofie Kyed.

Humoristisk kampagne kickstarter salget
S&R's "Garage Kind of Genius quotes"-kampagne kører på sociale medier, frontetiketten, samt POS- materiale. Kampagnen bruger humor målrettet de unge mænd.

En annonce i MetroXpress har allerede skabt stor opmærksomhed på de sociale medier. "Det er lykkes at få en printkampagne til at blive viral på de sociale medier med ca. to millioner visninger på blot 24 timer. Eksempelvis delte facebooksiden "Adds of the World" et billede af Seth & Riley's Garage annonce på deres side. Det resulterede i mere end 1900 delinger, 120 kommentarer samt 7.500 'synes godt om'-tilkendegivelser på 24 timer.
Ny forbedret væske
Forbrugertests viser, at den nye smag vil øge præferencen for produktet hos forbrugerne. Særligt de unge mænd er begejstrede for den nye smag. "Med den nye S&R's Garage Hard Lemon bibeholder vi den mindre søde smagsprofil, men rammer nu målgruppens præferencer endnu bedre," forklarer brandansvarlig Anne Sofie Kyed.

Ny "Stubby" flaske
Udover den nye smag har selve forpakningen også fået et helt nyt udtryk. Den tykke flaske signalerer maskulinitet og adskiller sig markant fra de andre forpakninger i kategorien. Og ifølge Anne Sofie er udtrykket et væsentligt parameter. "Den nye "stubby" flaske kommer til at skille sig mere ud på hylden og i køleskabene med dens rå retro-look," fortæller hun.

Lanceringen af Seth & Riley's Garage er ikke kun en dansk begivenhed. Der er tale om en international lancering af brandet. Som eksempel lanceres brandet nu også i Rusland og Canada. "Der har været tale om et samarbejde med Group Marketing omkring udvikling af kampagnen, hvor de enkelte lande har haft mulighed for at byde ind, samt tilpasse kampagneelementerne, så de passer til de specifikke lokale markeder," fortæller Anne Sofie Kyed. For eksempel er størrelsen på flasken forskellig i Danmark og Rusland. Og i Danmark bruger vi TV mediet, mens Rusland er "dark market", hvor der ikke er mulighed for at anvende dette medie.

"Jeg synes, relanceringen er et rigtig godt eksempel på, hvor stort vi kan tænke og agere, når vi arbejder på tværs i Carlsberg Group," slutter hun.

Læs mere her

tags: Danmark, Carlsberg, Rusland, Canada,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar