onsdag den 8. september 2010

Fuldkorn breder sig

Danskerne vælger fuldkornsmærkede produkter som aldrig før. Og det er godt, for fordelene ved fuldkorn er åbenbare.

Nye målinger fra analysefirmaet Nielsen viser, at salget af produkter med fuldkornsmærke er steget massivt, skriver Landbrug & Fødevarers ugemagasin, FoodCulture.

- I forhold til samme tid sidste år er salget af produkter med fuldkornsmærket steget 26 pct., siger kampagneleder i Fuldkornsselskabet, Rikke Neess, og fortsætter:

- Danskerne er begyndt at købe flere fuldkornslogomærkede produkter. Kategorien dækker i dag mel, gryn, brød og knækbrød, ris, morgenmadscerealier, pasta og nudler, men selv om mange har taget fuldkornene til sig, så får 90 pct. af danskerne stadig ikke fuldkorn nok, siger kampagnelederen.

Rikke Neess har mange gode råd til, hvordan man kan få mere fuldkorn. Man kan f.eks. putte havregryn i frikadellerne i stedet for mel eller skifte hvedepastaen ud med fuldkornspasta. Og der er god grund til at gøre plads til den slags små ændringer, for fuldkorn virker forebyggende på en række livstilssygdomme.

Læs mere på http://www.foodculture.dk/2010/20/Webnyhed/fuldkorn.aspx

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar