fredag den 6. januar 2012

Amerikanske Snapple får hjælp af dansk bureau til relancering af globalt brandsite

Da Snapple.com forleden slog dørene op til deres nye globale brandsite snapple.com havde et dansk bureau en finger med i spillet. Hello Monday har stået for design og udvikling, mens Snapples marketingbureau Campire i New York har stået for indholdsproduktionen.

"Briefen fra Snapple, lød på at lave et html-site som fungerer på tværs af forskellige platforme, men som føles som et Flash-baseret oplevelsessite. " Siger Creative Director Jakob Kahlen og fortsætter: "Ideen med sitet er at samle alle Snapples mange aktiviteter på sociale medier eet sted, hvor man selvfølgelig også kan læse om Snapples produkter. Med det nye site får Snapple agregeret videoer, tweets, facebookopdateringer, konkurrencer, promoer m.m. sammen i een samlet kanal - en digital puls for brandet - og sparer i øvrigt en masse arbejde med at holde forskellige platforme opdateret med det samme indhold."

I tråd med Snapples øvrige markedsføring, skulle der ikke spares på animationer og visuelle effekter, så bureauets udviklerne kom på overarbejde for at sikre at brugerne får en god oplevelse på både Tablets, Smartphones og desktop computere. Indholdsdelen af sitet er baseret på den gratis platform Wordpress, som oprindeligt var et blog værktøj, men som fungerer glimrende som grundlag for denne type websites.

Snapple er en veletableret del af amerikansk populærkultur. Læskedrikken findes i mere end 50 forskellige varianter og ejes af The Dr. Pepper Snapple Group, der blandt andet også ejer Dr. Pepper og Schweppes.

Se sitet på: www.snapple.com

Læs mere her

tags: New York, markedsføring, computer, konkurrence, øl,

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar