lørdag den 11. september 2010

Klassens frække dreng i førertrøjen på Cider/RTD markedet

)Med et rekord salg på ca. 20 mio. enheder i 2009, 14 nye mand ombord og tre nylanceringer for døren, kan man kun konkludere, at det går rigtig godt for den århusianske ciderproducent, CULT A/S. Konkurrenten Carlsberg mærker også presset. Sidst da CULT i februar iførte sig førertrøjen på i Cider/RTD markedet.

CULTs ambitionsniveau om at følge trop med de store spillere på markedet er ikke helt skudt forbi mål. Det viser 2009-tallene med al tydelighed, ligesom årets salg også fortæller historien om, at det har været et år i overhalingsbanen. Den foreløbige kulmination i år kom allerede i februar, da CULT slog konkurrenten og mastodonten Carlsberg med et mulehår, og nu også kan bryste sig af titlen som markedsleder i Cider/RTD segmentet med 31,62% i markedsandel mod Carlsbergs 29,30%.*

Der har været en energisk kamp om markedsandelene i 2009, og vi er superstolte over at have opnået så flotte resultater , siger CULTs ejer Brian Sørensen: For at følge med markedet og for at bevare fodfæste, valgte vi også at opruste CULT-teamet med 14 nye medarbejdere, hvoraf de fleste blev ansat til at sælge .

Alt i alt voksede CULT i 2009 med 50% på medarbejder siden, og Risskov-virksomheden gik fra at være 14 medarbejdere til en medarbejderstab, der i dag tæller 28. Brian Sørensen, der startede CULT tilbage i 1998 i sin fars garage, trodser altså både finanskrise og nedgangstider i et hæsblæsende tempo.
De nyeste tiltag for virksomheden er ikke mindre end 4 nylanceringer inden sommeren 2010, og i påsken blev sløret løftet for det første nye cider produkt fra CULT.

MODJO® er med massiv succes blevet lanceret på landets diskoteker over påsken, siger Brian Sørensen: Vores mål for 2012 i Skandinavien er at sælge 50 mio. enheder af vores samlede produktsortiment - og med 20 mio. solgte enheder alene i Danmark i 2009, synes jeg, vi er mere end godt på vej .
Allerede i foråret får MODJO® og det netop lancerede CULT® Raw Energy Shot følgeskab af både en limited cider-variant samt en ny energi-variant.

Om CULT A/S
CULT, som i dag består af henholdsvis CULT A/S og CULT World ApS, blev grundlagt i 1998 af Brian Sørensen. Han drev et af Danmarks største diskoteker og havde brug for noget, der kunne bruges som drinksmixer, og som kunne få folk til at blive lidt længere på hans diskotek. CULT A/S har i dag, 12 år senere, en bred vifte af energiprodukter både med og uden alkohol.
Virksomheden er beliggende i Risskov ved Århus og beskæftiger 28 fuldtidsmedarbejdere.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar