søndag den 26. december 2010

1105: Eksklusivitet uden stjernenykker

Drengene bag succes’erne Bar Rouge, Fox Kitchen & Bar og Panton Lounge åbner nu ny cocktailbar i København K.

Barduo’en Gromit Eduardsen og Morten Drastrup er tilbage sammen med den nytilkomne partner Anders Edslev. I nye rammer indtager de igen det indre København, når de den 26. september åbner dørene op for deres nye stilfulde bodega. Her vidner alt – lige fra barsortimentet over de specialfremstillede møbler og særligt udvalgte gedeskindsomslag til cocktailkortet – om kompromisløs kvalitet både i form og indhold.

Gæsterne på 1105 vil blive mødt af samme elegance, som hersker på de eksklusive hotelbarer i London og kombinationen med et funky tvist til den engelske designtradition giver stedet en moderne og luksuriøs atmosfære.

"Vi ønsker at skabe en varm og velkommen stemning, der skal lade gæsterne føle sig lige så velkomne, som var de inviteret i et privat hjem, og hvor de kan nyde de kvalitets produkter de sætter pris på," siger Hype & Vibe Manager Morten Drastrup. "Vores kunder vælger ikke det de drikker fordi det er smart, men fordi de godt kan lide det og er bevidste om, hvad kvalitet er," fortsætter han.

1105 har desuden et ønske om at give gæsterne nye (og gode) oplevelser, når det gælder cocktails."Jeg vil altid gerne udvide folks horisont, når det gælder cocktails og alverdens spirtus, siger Bartender Gromit Eduardsen, der findes så mange fantastiske produkter og kombinationsmuligheder, og det er vores mission at rådgive og vejlede og herved rykke folks grænser om muligt Men vil de helst have noget de kender, så laver vi naturligvis det, på 1105 er det gæsterne der bestemmer.

Vedlagt de 10 bud for cocktailbaren 1105

1. Vi har ikke kunder, vi har gæster.

2. Produktmixet er en unik kombination af klassisk og moderne. Vi vil gerne være nytænkende, men vi sætter til enhver tid kvalitet og godt håndværk over innovation.

3. First come, first serve. (naturligvis, vi er i servicebranchen).

4. Vores gæster værdsætter indhold frem for indpakning (men det gør ikke noget indholdet er pakket rigtigt lækkert ind).

5. Vi vil gerne levere en unik / anerledes "gå i byen" oplevelse. Vi har masser af rigtig gode kollega’er, og vi vil til enhver tid bestræbe os på at være os selv, og hermed et værdigt alternativ til byens øvrige gode cocktailbarer.

6. Musikken er kvalitetsmusik og baseret på numre som folk umiddelbart ikke kender. Noget som understøtter det øvrige koncept, og som giver en fuldendt og homogen oplevelse. På samme måde som vi tvister vores cocktails og giver gæsterne en ny oplevelse, skal musikken understøtte dette.

7. Vi vil forsøge at rykke folks grænser og at udvide deres horisont, men hvis vores gæster ønsker noget de kender og er trygge ved, så skal de have dette, det er gæsterne der sætter agendaen på 1105.

8. Stemningen på 1105 er uhøjtidelig, tilbagelænet men altid elegant ;)

9. Vi lever af glade gæster der har lyst til at komme igen, alle gæster er den vigtigste for os.

10. The wise judge a man by the quality of his pour
 



tags: København, London, innovation, atmosfære,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar