søndag den 23. januar 2011

Kvinder efterspørger mere inspiration

Det er stadig kvinder der står for tre ud af fire indkøb i hjemmet. Og de vil have mere inspiration og flere sunde løsninger til hverdagen. Nu gør tre af landets førende (og kvindelige) kokke noget ved sagen. Sammen med kødbranchen står de bag ny brochure under navnet SPIS.

Følelserne i indkøbskurven
Når kvinderne strømmer ind i supermarkedet omkring 16.15 med en eller to unger dinglende efter sig, er det ikke fornuften, der råber allerhøjest. En undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia fortæller nemlig, at hvor mænd typisk følger en indkøbsseddel eller en serie fornuftsvalg, så køber kvinder i højere grad ind, baseret på inspiration og tilfældighed. De har simpelthen følelserne og sanserne og måske en lille portion stress med i indkøbsvognen og de oplever at det er svært at finde på noget nyt i en travl hverdag.

Tre superwomen i køkkenet
Snart kan vi opleve, hvordan de tre kokke Nanna Simonsen, Katrine Klinken og Betina Repstock er gået sammen for at hjælpe deres måltidsramte kønsfæller. De har sammensat 12 inspirerende og træfsikre opskrifter i en ny brochure med titlen SPIS mad med glæde. For dem har opgaven været at finde på god mad til et godt liv. Og om at have både variation og sanserne med til bords. Det kan sagtens lade sig gøre også på et almindeligt budget og uden at cykle land og rige rundt efter kartofler fra den rigtige fynske mark. Det kan man selv opleve i brochuren. Her er der både gensyn med nyfortolkede hits og plads til stiksikre debuter på tallerkenen. Brochuren rammer hele den danske detailhandel i starten af juni måned.

Få mere at vide om den nye brochuren, de tre kokke og de tolv opskrifter hos Danish Meat Association: Marketingchef Lisbeth Olsgaard, tlf. 33 73 27 61 eller email: lio@danishmeat.dk

Billedetekst:
Kold kalveculotte med sommer–salsa.
 

Læs mere her

tags: supermarked, stress,

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar