lørdag den 14. maj 2011

Copenhagen - international satsning fra Carlsberg

Carlsberg er klar med en øl med internationalt snit. Danskerne er de første, der kan smage Copenhagen resten af Carlsbergs verden får muligheden næste år

Copenhagen er navnet på Carlsbergs nye øl og det første bud på en innovation til den nye generation af øldrikkere, som er optaget af, at design, smag og kvalitet går op i en højere enhed.

Øllen er let og forfriskende i smagen, og designet tager afsæt i København som international mode og design by.
Copenhagen henvender sig til de moderne kvinder og mænd, som sætter pris på en frisk smag pakket ind i stilfuldt design.

Vi kan se, at der er en række forbrugere, herunder kvinder, som er meget bevidste om designet, når de vælger drikkevarer. Det kan være situationer, hvor de står på en bar, og de ønsker, at deres drikkevarer matcher deres stil. Her fravælger de måske øllen, fordi designet ikke appellerer til dem", siger Jeanette Elgaard, innovationsdirektør i Carlsberg og fortsætter, "De forbrugeranalyser, vi har gennemført i Danmark, viser, at 98 procent af målgruppen finder Copenhagen spændende."

Nyt produkt til hele verden

Carlsberg har sat fokus på innovation og udvikling af nye produkter, der kan sælges i hele verden. Copenhagen er det første eksempel på et nyt ølbrand, der bliver bredt ud globalt. Både øl, brand og design er udviklet af Carlsbergs internationale innovationsafdeling i København i samarbejde med Carlsberg Forskningscenter.

Carlsberg Danmark bliver det første land til at lancere Copenhagen, og ifølge marketingdirektør Kirsten Ægidius møder den danske forretning i stigende grad forbrugere, der efterspørger alternativer til almindelig øl.

"Mange unge bryder sig ikke om den bitre eftersmag i øl. Her viser vores analyser, at vi med Copenhagen har skabt en letdrikkelig øl med en balanceret smag - et reelt alternativ til hvidvin og champagne," siger hun.

Fakta om Copenhagen

Copenhagen holder en alkoholvolumen på 4,5 procent
Øllen er brygget på naturlige ingredienser - hvedemalt og ris.
Flaske og etikette er inspireret af dansk design
Lancering er planlagt i Nord-, Vest-, Østeuropa og Asien i 2011 og 2012.
I Nordeuropa vil Copenhagen blive produceret i Litauen og Danmark.
Forbrugerne har kunnet finde Copenhagen i størstedelen af detailhandelen og i en stor del af restaurationsbranchen siden 2. maj.
Læs mere www.copenhagenbeer.com

Læs mere her

tags: Carlsberg, København, direktør, Danmark, euro, 2011, Asien, 2012, marketingdirektør, Forskning, innovation, Litauen,

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar