fredag den 14. juni 2013

Pop up og fold ud- restaurant i skibscontainer overraskede danskerne

Igår kunne danskerne opleve en rusten skibscontainer forvandle sig til en 45 kvadratmeter pop-up restaurant i løbet af bare få sekunder! Det spektakulære event fortsætter over sommeren og er et samarbejde mellem Hellmann s Mayonnaise og Dyrenes Beskyttelse, der vil oplyse om frie høns og bæredygtigt forbrug.

Det var en tilfældig forbipasserende, der i går trykkede på den røde knap, placeret et par meter væk fra den kæmpe container midt på Nytorv i København og altså udløste udfoldningen af Danmarks første reelle pop-up restaurant på hele 45 kvadratmeter.

Altsammen foregik på bare tredive sekunder, til stor overraskelse og forundring for mange. Herefter strømmede nysgerrige og sultne danskere straks til for at opleve forvandlingen og nyde en bæredygtig sandwich mod en donation til Dyrenes Beskyttelse.

Containeren popper op hver dag på Nytorv klokken 12.00 frem til på lørdag, hvorefter den rejser videre til Odense, Aarhus, Aalborg og Roskilde Festival.

Et sjovt event med god mad og et alvorligt budskab

Hellmann s Mayonnaise står bag konceptet, der går på at servere gode bæredygtige sandwiches og derved samle penge ind til Dyrenes Beskyttelse og deres arbejde med at fremme brugen af æg fra fritgående høns i danske industrivarer.

Det er nemlig sådan at over 60 % af de æg som sælges i Danmark fortsat kommer fra burhøns. Samarbejdet mellem Hellmann s og Dyrenes Beskyttelse, belyser problematikken og får folk til at tænke en ekstra gang over hvilke æg der lægges i kurven. Som en af de eneste aktører på markedet anvender Hellmann s nemlig æg fra frilandshøns og ønsker derfor at sætte fokus på den enorme brug af buræg i industrivarer.

Containeren kommer til din by!

Restauranten popper op i landets største byer henover sommeren for at sætte fokus på sammenhængen mellem god mad og gode dyrevilkår.

Container-deli en vil poppe up på Nytorv, hver dag klokken 12.00-18.00 frem til den 15. Juni. Herefter lander den også Odense (19. Juni), Aarhus (20.-21. Juni), Aalborg (22. Juni), og Roskilde Festival (1.juli-7.juli).

I samarbejde med Dyrenes Beskyttelse støtter salget af sandwiches Dyrenes Beskyttelses arbejde med af få hønsene ud af buret og sætte fokus på problematikken.

Hele overskuddet går til Dyrenes Beskyttelse og en sandwich med barbeque-marineret pulled pork af frilandsgris, syltede grønne tomater, frisse salat og Hellmann s Mayonnaise koster 30 kroner.

----

Om Hellmann s Mayonnaise:

Hellmann s er verdens førende mayonnaise, der siden lanceringen i 1905 er lavet på samme opskrift. Richard Hellmann åbnede en lille delikatessebutik i New York, hvorfra han startede med at sælge det velkendte glas med det blå og hvide logo. Hellmann s er baseret på naturlig olie, eddike og æggeblommer fra frilandshøns. Følg med på Facebook: www.facebook.com/hellmannsdanmark

Om Dyrenes Beskyttelse:

Dyrenes beskyttelse blev stiftet i 1875 og arbejder for at dyrevilkår indgår som en vigtig del af den offentlige debat. Derved også at forbrugerne efterspørger produkter fra dyr, der har levet under gode forhold. Dyrenes Beskyttelse ønsker hønsene ud af buret.
Læs mere om Dyrenes Beskyttelse på http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/


Læs mere her

tags: New York, Danmark, København, restaurant, Odense, Facebook, Aalborg, Roskilde, penge, tomater, salat,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar