søndag den 12. september 2010

Trods global lavkonjunktur leverer Nespresso stærkt resultat for 2009

Her åbner www.booman.dk (400)Nestlé Nespresso leverer stærke forretningsmæssige resultater for 2009 med et salg på ca. 14 mia. DKK globalt. Det medfører en vækst i omsætningen på mere end 22 %, og Nespresso fastholder dermed sin gennemsnitlige årlige vækst på 30 % siden 2000. I 2009 udvidede Nespresso også virksomhedens detailnetværk med mere end 190 butikker og lancerede CitiZ - en helt ny serie af espressomaskiner - mens antallet af Nespresso Club medlemmer oversteg syv millioner for første gang.

I lyset af lavkonjunkturen har særkendet ved Nespressos brand den høje kvalitet og kontinuerlige innovation - igen vist sig at være vores drivkraft, selv i et ekstremt udfordrende år, siger Richard Girardot, direktør i Nestlé Nespresso.

Også i Danmark oplever Nespresso en markant fremgang i salget.
I begyndelsen af 2009 havde vi 66 forhandlere blandt Magasin, Bahne og Inspiration, der sælger vores maskiner. I løbet af 2009 er salget af Nespressomaskiner vokset med op til 102 % , siger Niels Bille, der er country manager i Danmark;
I 2009 har vi desuden udvidet med Elgiganten og udvalgte Punkt1 butikker, så vi nu har 116 forhandlere. Det ser vi som et tegn på at danskerne er parate til at udskifte filterkaffen med espressobaseret kvalitetskaffe. Forhandlerudviklingen vil fortsætte i 2010, så vi står overfor et fantastisk år i Danmark .

En unik forretningsmodel og fokus på kernekompetencer
Nestlé Nespressos direktør Richard Girardot, ser også lyst på fremtiden:
Vores unikke forretningsmodel muliggør, at vi kan fortsætte med at investere i vækst og kvalitet og arbejde ud fra et langsigtet perspektiv. Vores arv, en stor kaffeekspertise og den konstante innovation, placerer Nespresso forrest på et stadig mere konkurrencepræget kaffemarked. Nespresso opnår stadig større tillid til og respekt for vores voksende globale brand i mere end 50 lande.

Vores team, der består af 4500 medarbejdere, hvoraf 70 % har kontakt med kunderne, kan være stolte af deres præstation i 2009, som afspejler den tillid vores kunder har til vores brand selv i den svære økonomiske situation, der gør sig gældende på alle markeder, siger Girardot. Nespresso Club medlemmer forventer og værdsætter den fineste kvalitetskaffe leveret fra det anvendelige og innovative Nespresso System, der understøttes af vores personlige service. Denne kombination har differentieret Nespresso fra konkurrenter på markedet i løbet af de sidste 20 år .

I 2009 lancerede Nespresso Ecolaboration , som skal gøre processer på alle niveauer bæredygtige, skabe fremtidig vækst og samtidig respektere miljøet og bidrage til at sikre klodens ressourcer for nye generationer.

Udsigterne for 2010
I 2010 arbejder Nespresso på at levere tocifret vækst og passere en milepæl med et salg på over 15 mia. DKK globalt. For at drive denne vækst vil Nespresso fokusere på sine kernekompetencer; kvalitetskaffe og ekspertise, det konstante innovationsdrive og det karakteristiske design - ved at benytte den interne R&D ekspertise såvel som det globale brandnetværk baseret på forbrugerrelationer og eksklusiv kundeservice.

I 2010 udvikler Nespresso sit globale detailnetværk og udvider med mere end 30 flagship butikker i byer som Bruxelles, München, Miami og New York (Soho). Nespresso udvider samtidig til helt nye områder som Shanghai (Kina) og Cape Town og Johannesburg i Sydafrika den første lancering af Nespresso i Afrika syd for Sahara.

Om Nestlé Nespresso
Nestlé Nespresso, den verdensomspændende pioner og markedsleder indenfor portionskaffe af den højeste kvalitet, byder forbrugerne på verdens fineste Grand Cru kaffe, som kan nydes i hjemmets bekvemmelighed og ude på gourmet restauranter, eksklusive hoteller, luksusbutikker og kontorer. Nespresso systemet er bygget op om en unik trilogi; en uforlignelig kombination af exceptionel kaffe, brugervenlige og stilfulde maskiner og personlig kundeservice. Sammen giver disse tre elementer øjeblikke af ren nydelse Den ultimative Nespresso kaffeoplevelse. Med hovedkvarter i Paudex i Schweiz og mere end 4.500 medarbejdere, forhandler Nestlé Nespresso sine produkter i mere end 50 lande direkte til sine kunder. Ved udgangen af 2009 drev Nespresso et global detailnetværk bestående af mere end 190 eksklusive boutiques i de vigtigste byer verden over. For tredje år i træk var Nespresso det hurtigst voksende brand i Nestlé gruppen og et af gruppens "milliard brands". I 2009 opnåede Nespresso en global omsætning på 14 mia. DKK med en fortsat årlig vækstrate på mere end 30 procent siden 2000.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar