torsdag den 25. november 2010

Nespresso hylder storbykaffen med ny serie af espressomaskiner

Her åbner www.booman.dk (400)CitiZ er navnet på en ny eksklusiv serie af luksus espressomaskiner fra Nespresso. Og hverken det urbant klingende navn eller det skyline–inspirerede design er nogen tilfældighed. Serien er nemlig en hyldest til den moderne storby–livsstil, hvor funktionalitet og design går op i en enhed. De tre maskiner afspejler bylandskabet og er specielt udviklet til små køkkener. Det industrielle, elegante design er samtidig tilpasset det stil– og kvalitetsbevidste bymenneske, der ifølge bolig– og livsstilsekspert John Zoffmann bruger hjemmet som både udstillingsvindue og café.

For første gang i historien bor over halvdelen af verdens befolkning i byer, og den hektiske, pulserende og kreative livsstil udgør en stadig større del af bymenneskets identitet. Det viser en ny analyse af de tendenser, der former og påvirker bylivet, som det internationale Trend Büro har udarbejdet for producenten af espressobaseret luksuskaffe og kaffemaskiner, Nespresso. I Danmark er tendensen særligt udtalt. Her bor over 86 % af befolkningen i byområder, og ikke mindre end hver femte dansker har slået sig ned i hovedstadsområdet.

Inspireret af urbaniseringen lancerer Nespresso nu CitiZ, den første serie bestående af tre strømlinede maskiner med arkitektoniske former til de travle og kvalitetsbevidste byboere. Ved hjælp af industrielle materialer har Nespresso skabt et enkelt og professionelt design med kant, der symboliserer den kraftfulde, kompakte og rå by. Samtidig får de elegante finisher og farver maskinerne til at minde om bygningslandemærker eller klassiske biler. CitiZ seriens retro og hightech stil er indbegrebet af urban æstetik, og farvekombinationen af cremehvid, sort, grå og dramatisk rød afspejler tidens bylandskab.

Eksklusivt og praktisk design til bykøkkenet
CitiZ er desuden udviklet i et slimline design, der tager højde for byboligens små, smalle køkkener. Maskinerne er mindre og slankere end almindelige espressomaskiner og passer derfor både ind i single–køkkenet og hos den moderne urbane familie med sans for luksus i hjemmet og hverdagen. Nespressos designere har med CitiZ sat fokus på funktionelt design:

"Når designerkøkkener vises frem på messer og udstillinger er de ofte overdimensionerede. De rum folk bor i, er jo meget mindre. CitiZ er designet til at passe ind i de omgivelser, som folk rent faktisk bor i," siger den franske design– og trendekspert Helene Capgras, som er direktør i det parisiske trendbureau Martine Leherpeur og en af Nespressos faste samarbejdspartnere.

Kaffe i storbyens ånd
Kaffe er en uundværlig kilde til både energi og afslapning i en hektisk hverdag, hvor byens beboere præsterer deres yderste. Indbegrebet af det moderne bymenneske er, ifølge trendeksperterne, "den urbane performer"; karrierebevidst, altid på farten og en kræsen forbruger. Så kvaliteten skal være helt i top, hvad enten det handler om en hurtig to–go–kaffe eller en friskbrygget Nespresso hjemme i stuen. Og design spiller en stadigt større rolle for det moderne bymenneske, mener bolig– og livsstilseksperten John Elliot Zoffmann:

"Byboeren er kvalitetsbevidst og bruger sit hjem som en form for udstillingsvindue, hvor man viser sin personlighed igennem de ting man køber, og det design man vælger. Lige nu ser vi det stramme, strømlinede design med blanke flader, børstet stål og lyse rum. Og så måske med en enkelt rød genstand som kontrast. Espressomaskinen er nærmest blevet et ikon. Hvis man skal have noget stående fremme i køkkenet, er det helt klart espressomaskinen", siger John Elliot Zoffmann.

Danskerne vil have luksus i hjemmet
Danskerne er et af de tre mest kaffedrikkende lande i verden, og muligheden for at lave luksus–espresso i hjemmet spiller en central rolle. Vi dyrker den hjemlige hygge og bruger køkkenet og dagligstuen til at socialisere. Derfor introducerer Nespresso blandt andet CitiZ&Co – den første maskine, der kan lave to kopper espresso ad gangen, perfekt til når man skal forkæle sine gæster:

"Hvor man i mange andre lande typisk mødes ude på café eller restaurant, inviterer danskerne i langt højere grad vennerne hjem til middag. Og her mærker man virkelig hvordan, caféen er rykket helt hjem i stuen. Man "professionaliserer" sit hjem. Nu spørger man ikke om folk vil have en almindelig kop kaffe efter maden. Nu handler det om hvilken type kaffe folk vil have, og man er lidt stolt af at kunne lave en rigtig god espresso eller caffe latte til sine gæster," siger John Elliot Zoffmann.

CitiZ seriens tre skyskrabere
Nespressos nye serie består af tre maskiner, der dækker byboernes forskellige behov. CitiZ er den enkle model, perfekt til den kræsne single, der sætter pris på den gode espressooplevelse. CitiZ&Milk er den luksuriøse udgave med indbygget mælkeskummer til caffe latte og cappuccino drikkere. Endelig introducerer Nespresso med CitiZ&Co for første gang en dobbelt–espresso maskine til hjemmebrug. Praktisk og effektiv når man har gæster på besøg.

Alle maskinerne har automatisk standbyfunktion, så de sparer strøm, når du ikke bruger dem. CitiZ kommer i to forskellige stilarter: et moderne retro design i farverne 60’ White og Limousine Black og et hightech design i farverne Engine Red og Steel Grey. Maskinerne koster mellem 1.699 og 2.999 DKK.

Priser og forhandlere
Du kan finde Nespresso CitiZ i Nespresso Boutique Bar, Magasin, Inspiration, Bahne, og Johannes Fog.
 

Læs mere her

tags: direktør, restaurant, Danmark, storby, hovedstad, kreativ, slank, energi,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar