Selv ParadIS har behov for udvikling, og derfor ansættes en direktør til at forestå den fortsatte udvikling og internationalisering i ParadIS, der har oplevet en nærmest eksplosiv vækst siden etableringen i 2001. Og nej det er ikke det ParadIS, som Adam og Eva i sin tid beboede, men derimod isfirmaet af samme navn.
"Det er ikke hverken hver eller hver anden dag, man får tilbudt stillingen som direktør i ParadIS så det tilbud kunne jeg ikke sige nej til", siger den nyudnævnte direktør, Jesper Hellberg, der kommer fra en ledende stilling i Coop Danmark.
Beslutningen om at udvide ledelsen af ParadIS, der nu tæller 14 isbarer og en særlig B2B afdeling i Danmark, er truffet på baggrund af et ønske fra de to ejere Thor Thorøe og Jørgen Bjerre om at koncentrere sig om den mere strategiske udvikling af succesvirksomheden. Thor Thorøe fortæller: "Vi har netop lagt sidste hånd på, hvad vi kan kalde udliciteringen af driften af de 11 af butikkerne. Vi har solgt flertallet af vores egne butikker fra, så de nu drives af franchisetagere. Dog har vi beholdt butikkerne i Århus og på Vesterbro og Nørrebro i København, for vi ved, at vi er nødt til at have kunderne under huden for fortsat at tilbyde Danmarks bedste isoplevelser".
ParadIS er i fuld gang med at indgå yderligere franchiseaftaler rundt omkring i landet, og man er fortsat på udkig efter driftige mennesker, der kan og vil drive isbarer efter det helt unikke koncept, der kendetegner ParadIS. Faktisk er der tale om flere koncepter i ét. Dels er al is i ParadIS fremstillet af rene råvarer uden brug af nogen form for aromastoffer og essenser en bananis er fremstillet af friske bananer, og dels er der ingen is til salg, der er mere end maksimalt 24 timer gammel.
Jesper Hellberg fortæller: "Trods mine mange år i dansk detailhandel er jeg aldrig tidligere stødt på et koncept, hvor forbrugeren så tydeligt kan se og gennemskue ethvert aspekt i det produkt, de skal købe. Både på internettet og i den enkelte isbar kan kunden se præcist på minuttet, hvornår en given is er fremstillet. Og man kan se, hvor nødderne, jordbærrene, bananerne ja selv mælken kommer fra."
Netop konceptet med fuldstændig synlighed om produktionstidspunktet har skabt helt nye forbrugermønstre hos den voksende kundeskare, der gerne kører langt for at købe isen fra ParadIS: "Det er helt normalt for vores kunder at planlægge en tur til nærmeste ParadIS på baggrund af et besøg på vores hjemmeside, hvor man kan se, hvornår éns yndlingsis er fremstillet. Vi har fans af vores jordbæris, der tjekker tidspunktet for næste produktion og så står de parate i isbaren, når isbøtten med den helt friske frugtis kommer ud i butikken", fortæller Thor Thorøe.
Al is fremstilles i den enkelte ParadIS butik efter gennemprøvede opskrifter og altid med mælk fra Grambogård på Fyn. De andre råvarer som nødder, kakao osv. importeres fra plantager, som jævnligt besøges af Thor Thorøe, og som alle lever op til strenge krav til miljø og ansattes arbejdsforhold.
De kommende år byder på større vækst for ParadIS både nationalt og internationalt. Virksomheden forventer en omsætning i 2007 på mindst 40 millioner kroner.
[Billede: Direktør Jesper Hellberg]
Læs mere her
tags: København, direktør, internet, Danmark, Århus, 2001, Vesterbro, råvarer, Nørrebro, omsætning, virksomhed, 2007, Coop, franchisetager, miljø, strategi,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar