Aalborg Jule Akvavit er det mest populære valg, når danskerne skænker op til vinterens julefrokoster. Nu er årets flaske i butikkerne, og den er ikke kun en fryd for ganen, men også for øjnene. Flaskens design er nemlig blevet belønnet med den anerkendte pris Creative Circle Award.
Årets Aalborg Jule Akvavit er netop landet på butikshylderne for 31. gang igen i år i et nyt, spændende farvedesign. Den traditionsrige luksusakvavit er et yndet fast indslag, når vi går til frokostbordet i juletiden. Hver gang der ryger 100 flasker juleakvavit over butiks- disken, er hele 84 af dem Aalborg Jule Akvavit.
Men det er ikke kun smagen, der trækker. Aalborg Jule Akvavits popularitet skyldes i høj grad også den elegante flaske, der hvert år præsenteres med et nyt udseende. Den smukke dråbeformede flaske, designet af Loop Associates, modtog i år bronze ved den prestige- fyldte designpriskåring Creative Circle Award med den begrundelse, at flaskens design er originalt og et af de allerbedste inden for sin kategori. Flaskens mørkegrønne farve fra 2011 er i år erstattet af en unik dybblå farve, som understreger Aalborg Jule Akvavits status som luksusakvavit, siger Christian Hørlyck, Marketing Manager. Netop flaskens skiftende udseende har gjort akvavitten til et yndet samlerobjekt og en populær værts- og julegave.
Den velkendte smag i nye omgivelser
Som inspiration til både trofaste og nye fans har Aalborg Jule Akvavit indgået et samarbejde med kokken Boris Buono, ejer af Tickle. Snaps er en del af vores kultur og et fælles refe- rencepunkt, og selvom der er mange traditioner forbundet med snaps, vil jeg gerne vise, hvordan den kan nydes i nye sammenhænge, siger Boris Buono, der har udviklet nye jule- opskrifter med fisk og skaldyr inspireret af Aalborg Jule Akvavit og med akvavitten som in- grediens.
Smagen af Aalborg Jule Akvavit er som altid fyldig med tydeligt præg af kommen og diskre- te noter af dild og fennikel samt et juletwist af kanel og appelsin.
Aalborg Jule Akvavit kommer i år i en unik dybblå flaske og elegant dekoreret gaveæske og forhandles i velassorterede supermarkeder til 199 kr. samt på udvalgte frokostrestauranter.
###
Mere om Aalborg Jule Akvavit
Nyt design præmieret
Selve flaskens form og design skifter hvert fjerde år, men hvert år præsenteres flasken med en ny etiket, ligesom gaveæskens design skifter hvert år. Inspirationen til den nuværende flaskes udformning er hentet fra akvavitten selv. Den elegant afrundede flaske er således døbt Dråben , fordi man uvilkårligt kommer til at associere flaskens facon med de funklen- de klare dråber. Flaskens design er tildelt bronze ved Creative Circle Award.
Creative Circle Award
Årlig begivenhed, hvor det bedste inden for kreativ kommunikation dyster om at blive præ- mieret med guld, sølv eller bronze. Creative Circle Award er, også på internationalt plan, den kreative pris, hvor kravene er allerhøjest. Kriterierne for succes er, at idéen bag desig- net er inspirerende og original, at den er relevant, og at eksekveringen af idéen er sublim.
Danmarks Jule Akvavit
Akvavitter og snapse fra Aalborg Akvavit står for 70 procent af julesalget, og når danskerne vælger juleakvavit, køber 84 procent en Aalborg Jule Akvavit. Det betyder, at Aalborg Jule Akvavit købes fem gange oftere end den næstmest solgte juleakvavit.
Kilde: Nielsen Dagligvare Indeks inkl Hard discount, scanning data Juli 2011 til og med Juni 2012. Volumentrend og værditrend i segmentet Akvavit og Snaps. (Copyright © Nielsen.)
Ny inspiration til julefrokosten
Aalborg Jule Akvavit har indledt et samarbejde med kokken Boris Buono, der ejer Tickle, event og catering. Han har tidligere arbejdet på Krogs Fiskerestaurant, Noma og Bottega. Boris har udviklet en række moderne juleopskrifter, der passer godt til juleakvavitten.
Serveringsforslag
Aalborg Jule Akvavit går rigtig godt til fisk og skaldyr og til klassikere som stegt sild, flæ- skesteg og sylte. Den kraftige alkoholstyrke gør den til en kompetent ledsager til stort set alle julens retter.
Serveringstemperaturen
har stor betydning for oplevelsen af en snaps. Serveres snapsen kold, dæmper man i reg- len oplevelsen af styrke og smag. Serveres den ved stuetemperatur, får man i stedet flere duft- og smagsnoter med.
Læs mere her
tags: Danmark, 2011, restaurant, bronze, Aalborg, julegave, 2012, supermarked, kreativ, kommunikation,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar