torsdag den 1. august 2013

Unge sparer millioner på deres byture

Danskerne kan opnå besparelser på 1,5-2,5 milliarder kroner ved at købe deres drinks online

Arbejdsløshed og stigende priser er en realitet, som mange danskere må se i øjnene. På trods af dette er byturen et af de sidste steder danskerne vælger at skære ned. Tværtimod søger de besparelser for at kunne fortsætte med at gå i byen uden at vågne op med økonomiske tømmermænd. Det skriver nattelivsportalen drinkster.dk.

Vi har i første halvdel af 2013 oplevet dobbelt så mange henvendelser på byture, som vi gjorde gennem 2012. 30.000 gange siden januar 2012 har en kunde henvendt sig og købt et tilbud hos en af de over 100 barer og natklubber, der er tilknyttet vores online-portal , fortæller stifter, Mads Lund.

De brugere, som har valgt at benytte et af de mange tilbud, har tilsammen sparet 8-12 millioner kroner ved at købe deres drinks på online-portalen, Drinkster.dk.

Seneste tal fra Danmarks Statistik viser at danskerne sammenlagt bruger ca. 5 milliarder kroner årligt på at gå i byen. Hvis alle personer brugte Drinkster.dk, og fik en besparelse på 30-50%, ville de altså spare et sted imellem 1,5-2,5 milliarder kroner i alt.

Byen er billigere end forfesten
Beregninger fra Drinkster.dk viser at det rent faktisk kan være billigere at tage tidligere i byen og springe forfesten over. Eksempelvis kan et selskab købe 1 flaske spiritus for blot 99 kr. hos en af barerne. En flaske som til sammenligning har en vejledende udsalgspris på 129 kr. i supermarkederne.

Vi oplever i stigende grad at folk som benytter Drinkster.dk tager tidligere ud og rent faktisk starter deres forfest på én af de mange barer og natklubber som vi samarbejder med. De får deres drikkevarer billigere, møder en masse nye mennesker og undgår at skulle rydde op efter forfesten dagen efter , fortsætter Mads Lund.

Drinkster.dk er en online-portal som formidler digitale tilbud på drinks blandt over 100 tilknyttede barer og natklubber.


Læs mere her

tags: Danmark, økonomi, 2013, portal, Danmarks Statistik, 2012, supermarked, natklub,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar