onsdag den 4. juni 2014

Coca-Cola klar med 1300 danske navne

Otte ud af ti danske fornavne er på Coca-Cola-flaskerne, når den succesfulde Coca-Cola navnekampagne om lidt vender tilbage til Danmark. Se om dit navn er med. Sidste år udskiftede Coca-Cola deres ikoniske logo med de 150 mest udbredte danske fornavne. Denne simple gestus blev en af virksomhedens største successer i nyere tid og sendte danskerne på jagt efter en Coca-Cola med lige præcis deres navn på, og de sociale medier blev oversvømmet af billeder med danskere, der havde fundet en flaske med enten navnet på dem selv, deres venner, kæreste eller kæledyr.

Nu vender navneflaskerne tilbage, og der er godt nyt til alle de danskere, der sidste år gik forgæves efter en flaske med deres navn på. Coca-Cola sætter nemlig 1300 forskellige fornavne i omløb denne sommer, og dette betyder, at otte ud af ti danskere kan finde deres navn på de nye flasker, der findes i butikkerne nu.

"Share a Coke-kampagnen fik en overvældende modtagelse sidste år. I år har vi gjort kampagnen meget større og inkluderet næsten 1300 danske fornavne, sådan at flere danskere kan være med i jagten på en flaske med deres eget navn på," lyder det fra landechef i Coca-Cola Danmark, Charlotte Van Burleigh.

Navneetiketterne findes både på Coca-Cola, Coca-Cola zero og Coca-Cola light, og udover almindelige fornavne findes der også varianter med 'Homie', 'Chef' og mange andre betegnelser på flaskerne. Skulle man være indehaver af et navn, der ikke er med, kan man bestille sin egen navneflaske via en særlig webshop, der lanceres senere på sommeren.

Læs mere om kampagnen på www.shareacoke.dk.

Læs mere her

tags: Danmark, virksomhed,

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar