Da Peter Larsens Kaffe og UNICEF Danmark sidste år indgik en 3-årig aftale, for at sikre titusindvis af børn rent vand, var forventningerne store. Nu er første del af kampagnen ført ud i livet, og der er både glæde og stor tilfredshed hos den danske kaffeproducent og verdens største børneorganisation UNICEF. Kampagnen KAFFE SOM HJÆLPER BØRN MED AT OVERLEVE har nemlig allerede sørget for mere end 24 mio. liter rent vand i 2011.
"Hos Peter Larsens Kaffe har vi altid haft fokus på at gøre tingene ordentligt og behandle både naturen og vores omgivelser med respekt. Det har vi blandt andet gjort via vores mange Fairtrade produkter og en række andre tiltag" udtaler direktør Claus Bertelsen fra Peter Larsens Kaffe. "Da vi første gang var i dialog med UNICEF, var vi derfor heller ikke i tvivl om, at dette er en god sag, hvor vi kan være med til gøre en mærkbar indsats ude i verden".
VERDEN MANGLER RENT VAND
Ifølge UNICEF har 780 millioner mennesker ikke adgang til rent vand, og hver dag, året rundt,dør mere end 3.000 børn af diarré, langt de fleste på grund af beskidt vand og dårlig hygiejne. Det er både tankevækkende og trist.
"Med kampagnen KAFFE SOM HJÆLPER BØRN MED AT OVERLEVE kan vi sikre den gode smag i mere end én forstand. Via mærkater på vores Fairtrade produkter kan vi sætte fokus på sagen hos alle vores kunder - og hver gang vi sælger en pose kaffe, støtter vi UNICEF med 14 vandrensnings-tabletter, der kan rense 70 liter vand ude i verden. Og, det bliver til rigtig meget rent vand efterhånden som vores kunder vælger et af vores fire kampagne-produkter i butikker og på festivaler rundt i hele landet" slutter direktør Claus Bertelsen.
STORE FORVENTNINGER TIL NY KAMPAGNE
Hos Peter Larsens Kaffe er man netop nu ved at tage hul på næste kampagne, og der er store forventninger til de fire udvalgte økologiske Fairtrade produkter, der skal løfte salget og dermedskaffe yderligere 35 mio. liter rent vand i år.
Valget faldt på Peter Larsens grønne økologiske Fairtrade produkter. Kampagneprodukterne er klar i butikkerne fra 1. maj til og med november måned. Vil du være med til at støtte en god sag, så hold øje med de lyseblå mærkater ude i butikkerne.
Vil du vide mere om UNICEF kampagnen, er du velkommen til at kontakte Brand Manager Lars Aaen, Peter Larsens Kaffe på: laa@peterlarsenskaffe.dk eller 21441720
Eller UNICEF Danmarks Fundraisingchef Gitte Jeppesen gjeppesen@unicef.dk eller på +4535273800.
Billedtekst: © UNICEF/NYHQ1997-1189/Giacomo Pirozzi
Læs mere her
tags: Danmark, 2011, direktør, organisation, økologi, kaffe,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar