lørdag den 13. september 2014

Gæstefeedback kan gavne restauranterne

Gæstefeedback er ikke bare til for gæsternes skyld – også restauranterne kan drage nytte af det. Det har Støvlet Katrines Hus i Sorø nu bevist. "Nogle læser avisen hver morgen, jeg læser gæstefeedback," fortæller Martin Castillo, der er sommelier på Støvlet Katrines Hus i Sorø.

Og det har vist sig at være en god idé: Ved at bruge gæstefeedbacken konstruktivt, har personalet på Støvlet Katrines Hus nemlig formået at gøre restaurantoplevelsen bedre for gæsterne. Restauranten – der også i år blev optaget i White Guide – har i løbet af bare en enkelt måned arbejdet sig op fra en 13. plads over de restauranter i Danmark, som har fået de bedste gæsteanmeldelser til en 1. plads i august. Det viser tal fra DinnerBooking, der administrerer bookinger for denne og over 475 andre restauranter i Danmark.

Ifølge Martin Castillo kunne DinnerBookings gæstefeedbackfunktion hjælpe med at tydeliggøre, hvor restauranten skulle blive bedre:
"Det blev klart, at gæsterne ikke var nær så tilfredse med frokostserveringen som med aftenserveringen. Derfor satte vi alle kræfter ind på at gøre frokostserveringen bedre – særligt i forhold til serviceniveauet – og vi har løbende kunne følge med i, at gæsterne er blevet mere tilfredse," forklarer Martin Castillo.

Den ekstra indsats lønner sig nu, hvor DinnerBooking kan kåre Støvlet Katrines Hus som gæsternes favoritrestaurant i august, og det varmer hos personalet:
"Vi havde en anelse om, at vi ville klare det godt, men en 1. plads er alligevel overraskende. Det er jo et kæmpe skulderklap, og det har givet os ekstra meget gåpåmod," fortæller han, og tilføjer at gæstefeedbacken også er et godt redskab på længere sigt:
"Det betyder, at vi løbende kan tage en temperatur på gæsterne, og at vi hele tiden kan forny os i forhold til, hvad de vil have," fortæller han.

Hvem er DinnerBooking
DinnerBooking leverer online bookingsystemer til 475 restauranter og caféer, håndterer næsten 10 mio. gæster om året, og DinnerBooking.com er Danmarks største bookingsite. Hver gang en gæst booker bord via DinnerBooking, modtager bookeren et spørgeskema, hvor han/hun kan vurdere restauranten ud fra mad, betjening, stemning, samlet vurdering samt værdi for pengene. Hver måned laver DinnerBooking en Top 5 over de restauranter, som har fået de bedste gæsteanmeldelser. August måneds opgørelse var baseret på 17.380 besvarelser.

Top 5 restauranter i august i hele Danmark:

1. Støvlet Katrines Hus, Sorø
2. Restaurant Krebsegaarden, København K
3. Lieffroy, Nyborg
4. POP et SPISERI, København N
5. Fru Møllers Restaurant, Odder

Læs mere her

tags: Danmark, København, restaurant, Nyborg, penge,

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar