søndag den 3. oktober 2010

Fremtidens fødevarer - innovation, sundhed og nethandel

Konference om trends i fødevarer, forbrug og livsstil

Netop i disse år er det måske sværere end nogensinde at forstå kundernes forbrugsmønstre. Skandinaverne køber discount, holder af fastfood, spiser kedeligt og traditionelt, lever usundt, dør i stigende grad af livsstilssygdomme og drikker for meget alkohol. Samme befolkningsgruppe er også med på de nyeste madtrends, er blandt verdens sundeste, lykkeligste, rigeste og længstlevende i verden. Og begge beskrivelsesr er sande.

pej gruppens konference FOOD + CONSUMER TRENDS 2012-2015 afholdes for 7. år i træk med ca. 400 deltagere i Danmark og Norge.

Overskrifterne for konferencen er:
- Tidsånd og forbrug efter krisen den sunde fornuft råder stadig
- Succes eller fiasko for dagligvarer på nettet
- Sundhed som religion - sundhedsekstremister vs. sundhedsrealister
- Måltidet under opløsning - kampen mellem medier og madfælleskabet
- Manglende innovationskraft i fødevarebranchen - 90 pct. af alle nylanceringer fejler
- Dødelige tendenser - livsstil og mad
- Health Food Map - et nyt værktøj til trends inden for mad og sundhed
- World food gimmicks med spændende nye koncepter inden for retail, restaurant og convenience

Blandt indlægsholderne er Poul Erik Jakobsen, Jakob Søndergaard og Louise Byg Kongsholm, der alle tre er fra pej gruppen samt Anne Skare fra Future Navigator, der kaster lys over den manglende evne til innovation i fødevarebranchen. Derudover er ernæringseksperterne Christian Bitz og Per Brændgaard med på video omkring livsstil og sundhed og samfundsforskeren Johannes Andersen bidrager med sit syn på måltidets opløsning.

Her finder konferencen sted:
Tirsdag den 2. november i Herning
Onsdag den 3. november i Herning
Torsdag d. 4. november i Herning (ekstra dag)
Tirsdag d. 9. november i Oslo
Torsdag den 11. november i København

Mere info og tilmelding på www.pejgruppen.dk

pej gruppen har i mere end 35 år beskæftiget sig med at sætte ord og billeder på tidsånden og de nye tendenser inden for en lang række brancher. pej gruppen afholder hvert år trendkonferencer for brancher som fødevarer, mode, interiør, design, kommunikation og reklame.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar